Nie bez przyczyny jest też względnie nieduży koszt takiej kampanii. Ma znaczenie przede wszystkim od okręgu radiostacji. Za nadawanie w radiostacjach lokalnych czy regionalnych zapłacimy mniej niż za reklamę ogólnopolską. Reklama radiowa najbardziej opłaca się zakładom działającym na terenie jednego województwa, ponieważ ich jingle radiowe na pewno trafią do większego grona klientów.
Liczy się nie tylko treść ale i sposób w jaki się ją przedstawi. Istotny jest dobór muzyki i efektów dźwiękowych, a także brzmienie głosu lektora. Efekty dźwiękowe pobudzając wyobraźnię, docierają do innych stref percepcji. Dobra oprawa scenariusza potrafi poruszyć uczucia, które mają kolosalny wpływ na czyny konsumentów i utrwalenie w pamięci marki.
Jingle radiowe są nagrywane w studiach nagraniowych. Cały zespół osób tam pracujących, potrafi wyprodukować reklamę dobrej jakości i fascynującą dla słuchacza. Jeżeli przedsiębiorstwo zlecająca produkcję nie ma pomysłu na własną reklamę, studio na pewno użyczy jej kompetentnej pomocy, również i w tym zakresie, wymyślając scenariusz, wybierając lektora i muzykę.
Słowo „jingle” wywodzi się z języka angielskiego i odwołuje się do brzmienia dzwoneczków, jakie używano w pierwotnych stacjach radiowych, by skupić uwagę słuchacza. „Jingle” można przetłumaczyć jako dzwonić, brzęczeć. Jinglem zwie się również przerywnik muzyczny w telewizji lub pomiędzy pozycjami zarejestrowanymi na płycie.
Wielość dźwięków docierających każdego dnia do naszych uszu przeważnie jest dotkliwa. Towarzyszy nam trwały harmider, który nauczyliśmy się lekceważyć. Radio bywa jednym z jego komponentów. Ma za zadanie nieco ten harmider uprzyjemnić, ale mało kto słucha go aktywnie. Aby zainteresować klienta od pierwszych sekund potrzeba niesztampowego projektu.
Jingle [czyt. dżingle] radiowe są to przerywniki dźwiękowe w programach radiowych. Może to być nagranie reklamujące konkretną rozgłośnię, emitowany teraz program, lub reklama pewnego artykułu. Odbiorca szybko zaczyna identyfikować nierzadko powtarzany dźwięk z ulubioną audycją lub radiem. Z tego powodu taka forma prędko odnalazła także funkcję w marketingu.