Każdy scenariusz do reklamy rozpoczynamy tworzyć od nagłówka, czyli od hasła kampanii, które podsumuje nasz przekaz. W tym celu powinniśmy posiadać wiedzę do kogo kierujemy reklamę oraz pamiętać o celu kampanii reklamowej. Inaczej skonstruujemy przekaz o nowościach na giełdzie, a w inny sposób będzie brzmiała reklama przypominająca znaną firmę.
Następnym etapem jest zatrudnienie ekipy filmowej i zaczynają się zdjęcia. W przypadku reklamy zdjęcia najczęściej trwają około jednego do dwóch dni. Końcowym i najdłuższym procesem, który zwieńcza produkcję reklamy jest tak zwana postprodukcja. Obejmuje ona zgranie zdjęć z nośnika cyfrowego lub negatywu do komputera, montaż, korekcję kolorów, nagranie lektora i efektów dźwiękowych, komponowanie lub zakupienie piosenki. Podobnie tworzy się filmy instruktażowe.
Po zatwierdzeniu storyboardu przez zleceniodawcę startuje praca nad filmem. W pierwszym etapie szuka się aktorów, jeśli są przewidziani w planie. Nieraz zaplanowana jest w stu procentach animacja komputerowa, wtedy spot telewizyjny produkcja powierza grafikom komputerowym i zwykle nie potrzeba aktorów. Dalej poszukuje się miejsca na zdjęcia, która będzie realizować wymagane kryteria zawarte w storyboardzie lub scenariuszu. A także będzie dawała możliwość bezpiecznej i niezawodnej pracy na planie zdjęciowym.
Przygotowana reklama przekazana jest drugi raz do oceny przez klienta. Jeśli reklama nie spełnia jego oczekiwań, produkcja powraca do postprodukcji, gdzie realizowane są zmiany zasugerowane przez zleceniodawcę. Poprawki te powinny być adekwatne z zatwierdzonym na początku scenariuszem, gdyż za wszystkie modyfikacje w konstrukcji reklamy na tym etapie płaci klient. Po ukończeniu zmian końcowa wersja reklamy przekazywana jest klientowi wraz z licencją na jej emisję. Take są filmy korporacyjne.
Film reklamowy jest obszerną dziedziną wiedzy. Reklama ma najczęściej od piętnastu do sześćdziesięciu sekund. Na jej kształt składa się bardzo dużo rzeczy. Na samym początku, jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, dom mediowy lub reklamodawca angażuje copywritera, który ma obowiązek wymyślić scenariusz tekstowy albo storyboard. Stworzenie dobrego scenariusza do reklamy to element decydujący o jej skuteczności.