Produkcja spotu reklamowego.

Każdy scenariusz do reklamy zaczynamy pisać od nagłówka, to znaczy od hasła kampanii, które podsumuje nasz przekaz. W tym celu powinniśmy posiadać wiedzę gdzie kierujemy reklamę oraz pamiętać o znaczeniu kampanii reklamowej. W inny sposób skonstruujemy przekaz o aktualnościach na rynku, a w inny sposób będzie zbudowana reklama przypominająca znaną firmę.

Już scenariusz powinien mieć wszystko, co chcielibyśmy przekazać widzowi. Scenariusz do reklamy to jednak nie tylko tekst przekazu. Myśl powinno się poszerzyć o dobór podkładu muzycznego, efektów, obrazu. Wszystkie te elementy powinniśmy mieć w scenariuszu, jeśli chcemy by nasz film korporacyjny był profesjonalny. Gdy scenariusz lub storyboard jest gotowy trafia do klienta w celu akceptacji projektu.

Spot telewizyjny jest ogromną dziedziną wiedzy. Reklama ma zwykle od piętnastu do sześćdziesięciu sekund. Na jej formę oddziałuje bardzo dużo czynników. Na samym początku, jeszcze przed przystąpieniem do produkcji, dom mediowy lub reklamodawca zatrudnia copywritera, który ma obowiązek stworzyć scenariusz tekstowy albo storyboard. Zrobienie dobrego scenariusza do spotu reklamowego to element decydujący o jej efektywności.

Kolejnym etapem jest zebranie ekipy filmowej i zaczynają się zdjęcia. W przypadku reklamy zdjęcia najczęściej trwają około jednego do dwóch dni. Końcowym i najdłuższym etapem, który zwieńcza realizację reklamy jest tak zwana postprodukcja. Obejmuje ona zgranie nagrania z nośnika cyfrowego lub negatywu do komputera, montaż, korekcję kolorów, nagranie lektora i efektów dźwiękowych, komponowanie lub zakupienie piosenki. Tak samo tworzy się filmy instruktażowe.

Wykonana reklama przekazana jest drugi raz do oceny przez klienta. Kiedy film nie spełnia jego oczekiwań, spot powraca do montażu, gdzie dodawane są poprawki zalecone przez zleceniodawcę. Poprawki te powinny być zgodne z zaakceptowanym na początku scenariuszem, gdyż za wszelkie zmiany w konstrukcji reklamy na tym etapie płaci klient. Po realizacji zmian ostateczna wersja reklamy dostarczana jest klientowi wraz z licencją na jej emisję. Take są filmy korporacyjne.

Możliwość komentowania jest wyłączona.