Jaki rodzaj i sposób katalogowania wybrać? Najlepiej taki, który jest dopasowany do naszych możliwości i warunków. Jeśli mamy dużo czasu na pozycjonowanie i cierpliwość do linkowania ręcznego – warto to robić. Można także zlecić to zadanie firmie pozycjonującej. Jeśli zależy nam zaś na szybkim działaniu i automatycznym dodawaniu strony do wielu katalogów, trzeba kupić automat do dodawania, czyli inaczej adder.
W jaki sposób wygląda takie ręczne katalogowanie? Trzeba otworzyć każdy katalog i zgłosić stronę za pomocą specjalnego formularza. Musimy brać pod uwagę fakt, że istnieje ponad 3000 polskich katalogów, wiec trzeba zaplanować sobie na to sporo czasu. Może to także być nużące. Zwykle właściciele strony sami nie mają czasu tego robić i dlatego zlecają katalogowanie firmom pozycjonerskim, które zajmują się tym w pełnym wymiarze godzin.
Katalogowanie jest ulubiona metodą wielu pozycjonerów i właścicieli stron, dlatego, że proces zgłaszania stron do katalogów internetowych jest jednym z najoszczędniejszych sposobów na pozyskanie linków. Nie jest też skomplikowane. Jeżeli chcemy mieć pewność skuteczności, to najlepiej jest robić to ręcznie. Trzeba się jedynie liczyć z czasochłonnością tego zajęcia.
Kiedy już zdecydujemy się na kupno adder’a do linkowania automatycznego, musimy się nauczyć jej działania. Jeśli to opanujemy, proces katalogowania stanie się sprawny, szybki i nie będzie zajmował większości naszego czasu. Co prawda być może jest to mniej skuteczny sposób na linkowanie, ale ma swoje niezaprzeczalne zalety.
Każdy pozycjoner zna temat katalogowanie. Jest to jedna z metod skutecznego pozycjonowania, inaczej zwana też linkowaniem. Dzięki katalogowaniu uzyskujemy wiele korzyści. Przede wszystkim to, co jest zamierzeniem każdego pozycjonowania, czyli podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce oraz zwiększenie ruchu na niej, co bezpośrednio przekłada się na większą ilość internautów zainteresowanych nasza stroną, potencjalnych klientów i w rezultacie większe zyski.